Terugblik op de ACP Kennissessie

Op donderdag 28 mei vond de tweede kennissessie van ACP plaats. Ruim 40 leden van ACP maakten tijd in de drukke agenda’s om mee te praten over het onderwerp Marketing.

Presentaties
Twee marketingdeskundigen waren bereid enthousiast hun kennis te delen met de aanwezigen. Angelique Lombarts gaf de eerste presentatie die ging over marketing brede ontwikkelingen. Zij trechterde deze vervolgens thema’s meer toegespitst op de hospitality / toeristische branche. Marja van Rijn van Global Blue ging vervolgens dieper in op het thema d.m.v. voorbeelden en het gebruik van haar kennis van de retailmarkt.

Breakout sessie
Na de koffie pauze werd er in kleine groepjes onder leiding van een gespreksleider gediscussieerd aan de hand van de volgende stellingen:

Wat is jouw bijdrage aan de promotie van de regio? Wat heb je nodig om de regio beter te promoten? Wat kan ACP nog meer voor jou betekenen? Verplaats je in een potentiele cruisetoerist en vraag je zelf af: wat is voor jou relevant om naar de Amsterdamse regio te komen?

Alle gespreksleiders brachten vervolgens kort verslag uit van de resultaten van hun groep. Angelique Lombarts vatte deze samen in de volgende conclusie:

Het is van belang kennis te vergaren en te delen met zijn allen, elkaars producten en diensten moeten uitgedragen worden. Om dit te realiseren lijkt het de deelnemers een goed idee een soort FAM trip te organiseren om zodoende elkaar beter te leren kennen, en elkaar beter te kunnen promoten. Iedereen is ambassadeur van het eigen en het gezamenlijke pakket.

Het overkoepelende woord is gastvrijheid. Wanneer een schip in Amsterdam aankomt, moet de 1e indruk goed zijn, de gehele beleving moet aanspreken. De Welcome teams van Amsterdam marketing zouden vaker ingezet kunnen worden, men is daar erg tevreden over.

We moeten proberen de schepen hier langer te houden. Nu is de trend: 10 dagen – 10 steden -> laten we proberen deze trend te doorbreken, laten zien dat we meer producten / high-lights hebben.

Tevens hadden de deelnemers erg de behoefte aan data en andere info. Waarom komt men naar Amsterdam? Wat zoekt men eigenlijk? Beantwoorden we aan de behoeften? Wat kunnen we als stad meer doen. Men zoekt meer toegespitste info.

Iedereen is het er over eens dat Amsterdam momenteel hot is.

Men roemde de faciliteiten, de reputatie van onze regio (kennen, herkennen, veiligheid, Europese bestemming, historie), de Holland belevenis, de architectuur, de keuze diversiteit, de museum dichtheid, het water, het klimaat en de prijs. Onze metropool is onderscheidend, bereikbaar, levendig, compact, vriendelijk, historisch en modern en iedereen spreekt Engels!

Presentaties terugzien?
Via de volgende link kunt u de slides van de kennissessies bekijken:
9 september 2014
28 mei 2015

Volgende kennissessie
De volgende kennissessie staat gepland voor 10 december 2015. Wij kijken uit u dan te treffen. 

Docking Facilities

Information on sea cruise
and river cruise berths

Go to Docking Facilities

Destination

Destination information
Amsterdam region

Go to Destinations

Getting Here

Arrival and transfer
information

Go to How to get here

Sea cruiseRiver cruise

See complete calendar

Partners

Amsterdam Ports Association, Amports

See all our partners

Latest News

Facts and Figures Sea Cruise Amsterdam Cruise Port 2015-2018

16-7-2018 16:30:56

A summary of the research done on behalf of Amsterdam Cruise Port by Decisio can be found under research.

.... READ MORE

Bestuurders ACP-regio ontvangen onderzoeksrapport

15-1-2018 12:53:26

Op 13 december 2017 heeft ACP de resultaten van het onderzoek naar de economische waarde van riviercruise in de regio gepresenteerd aan de bestuurders van ACP-gemeenten en gedeputeerden van de provincies Flevoland en Noord-Holland. De bijeenkomst was georganiseerd in de haven van Hoorn. Wethouder Ben Tap trapte als gastheer de ochtendbijeenkomst af.

.... READ MORE
News archive

Twitter@AMS_Cruise_Port

Follow us!