Oktober Cruisemaand. Cruisevakanties in de schijnwerpers

Op initiatief van CLIA Nederland, de overkoepelende vereniging voor de cruisebranche, staan cruisevakanties in de maand oktober volop in de schijnwerpers. Er is een toenemende interesse voor cruises en de branchevereniging speelt hierop in met een algemene promotiecampagne met als motto ‘Love to Cruise’ tijdens OKTOBER CRUISEMAAND.

Vanaf 1 oktober 2015 is er een maand lang een radio-campagne op SkyRadio. Daarnaast is er in de eerste week van oktober een video-campagne op Uitzendinggemist.nl. Luisteraars en kijkers kunnen via deze media ook kans maken op een cruise. 

De landelijke dagbladen Telegraaf, Algemeen Dagblad en de regionale kranten van Wegener bladen brengen op 3 oktober een cruisespecial uit. De Volkskrant volgt op 17 oktober en daarnaast spelen diverse andere (vak-) media in op Oktober Cruisemaand.
Om de Nederlandse vakantieganger te inspireren, doen de reisbureaus in het hele land actief mee met deze campagne door cruisevakanties onder de aandacht te brengen. 

‘Wij zetten tijdens Oktober Cruisemaand een promotionele video in via diverse media, waarmee wij de Nederlandse vakantiegangers willen laten zien hoe verrassend een cruisevakantie is. Deze zal vanaf 1 oktober ook te zien zijn op Lovetocruise.nl. Zo’n 109.000 Nederlanders hebben in 2014 een cruisevakantie gemaakt, maar wij willen meer reizigers bereiken’, aldus Marlies Grent van CLIA (Cruise Lines International Association). 
Met de campagne Oktober Cruisemaand verwacht CLIA de interesse voor cruises van meer Nederlandse vakantiegangers te wekken.

Naast alle media aandacht verheugt CLIA zich ook op de individuele intiatieven van organisaties die in oktober een cruisebeurs voor consumenten organiseren. De ervaring leert dat potentieel geïnteresseerden zich graag laten voorlichten over de diverse verschillen tussen cruiserederijen. 

CLIA (Cruise Lines International Association)
CLIA is ’s werelds grootste en de toonaangevende organisatie voor de cruisesector en vertegenwoordigt de belangen van cruise- en riviercruiserederijen, reisagenten, havenautoriteiten en cruise industriepartners. CLIA viert haar 40-jarig bestaan in 2015 met 15 kantoren wereldwijd in Noord – en Zuid-Amerika, Azie, Australie en Europa. CLIA’s missie is zorgen voor een aantrekkelijke, veilige en duurzame cruise industrie. Bij CLIA Nederland zijn 21 cruiserederijen aangesloten, die actief zijn op de Nederlandse markt. CLIA Nederland verstrekt neutrale informatie voor alle belanghebbenden en organiseert met name promotionele activiteiten voor de consument en reisagent met als doel de Nederlandse cruisemarkt te vergroten. 

De leden van CLIA-Nederland: 
AIDA Cruises, Azamara Club Cruises, Carnival Cruise Lines, Celebrity Cruises, Costa Cruises, Crystal Cruises, Cunard Line, Disney Cruise Line, Fred. Olsen Cruise Lines, Hapag Lloyd Cruises, Holland America Line, MSC Cruises, NCL Freestyle Cruising, Oceania Cruises, P&O Cruises, Princesss Cruises, Regent Seven Seas Cruises, Royal Caribbean International, SeaDream Yacht Club, Silversea Cruises, Seabourn. 

Executive Partners zijn Amsterdam Cruise Port, Cruise Port Rotterdam en Cruise&Style Magazine. Geassocieerde leden zijn C&O Travel, Captaincruise.nl, CruiseReizen.nl, Cruisetravel,
cruisewinkel.nl, Dock C CruisePartners, Dreamlines.nl, Kras, Stip Reizen, TUI Nederland, VCK Cruises en Zeetours Cruises.

Docking Facilities

Information on sea cruise
and river cruise berths

Go to Docking Facilities

Destination

Destination information
Amsterdam region

Go to Destinations

Getting Here

Arrival and transfer
information

Go to How to get here

Sea cruiseRiver cruise

See complete calendar

Latest News

Victory Festival Alkmaar

2-10-2018 15:30:29

Let us take you back to 1573. The Netherlands wants to become independent from Spain, but the Spanish rulers do not agree with that. On August 21 they surround Alkmaar, with the plan to teach the rebellious city dwellers a lesson.

.... READ MORE

Lelystad on the rise

17-10-2018 15:05:50

"In Lelystad and the surrounding area we have much more touristy charm than the cruise world currently realizes. We are also becoming easier to reach and there are beautiful sights and nice hospitality establishments. But we have been too modest for too long, while recreation and tourism will become increasingly important for our economy. We now have a promising strategic plan in place to attract more visitors to our vibrant and exciting city. "

.... READ MORE
News archive

Twitter@AMS_Cruise_Port

Follow us!